Project CARS Informationsthread


  • Quelle: http://simu.report/2015/08/12/…ten-fuer-project-c-a-r-s/

  • So, wie bekannt ist der Patch 3.0 heute, rechtzeitig zum Wochenende, released worden. Ich war auch schon fleißig am testen und kann folgendes Bestätigen:


    -Performance Steigerung: war dazu auf dem California Highway unterwegs - bei Nacht und Unwetter hatte ich zuvor einen Framerate-Einbruch von knapp 20 FPS, jetzt sind es maximal 10 bzw. meistens nur 5 FPS. Ich muss dazu sagen, dass das Spiel bei mir auf 2160p DSR und Ultra mit niedriger Kantenglättung läuft.


    -optische Aufwertung der Regeneffekte auf der Windschutzscheibe und am Auto - schaut richtig geil aus


    -Die Replays laufen letzt flüssiger und glitschen nicht mehr so extrem


    -Im Setupmenü in der Box wird jetzt Sitztungsdauer, aktuelles Wetter, Wetter vorhersage, Streckentemp. und die Rundenanzahl zur gewählten Benzinmenge angezeigt


    -Im Boxenstoppmenü kann man nun unterschiedliche Reifenvarianten (vorne/hinten) aufziehen und die voraussichtliche Standzeit wird berechnet.


    -Der Boxenstopp wird auch so umgesetzt wie man ihn speichert (Singelplayer) (Habe von weich auf hart gewechselt was man nun in der Telemetry auch sehen kann, Benzinmenge war ebenfalls korrekt)


    -Der Reifenverschleiß wir jetzt im HUD angezeigt


    -Die KI hat sich ebenfalls verbessert, ist aber immer noch ziemlich ruppig unterwegs. Ich bin gestern ein 10 Rnd. Rennen mit dem Formel C Auto am Hockenheimring GP gefahren und wurde nahezu in jeder Runde abgeschossen. Heute hat die KI deutlich besser auf mich Rücksicht genommen, ich wurde auch nicht mehr abgeschossen, aber die Gegner sind immer noch sehr mit der Brechstange unterwegs. Beim harten Anbremsen auf der Innenseite der Kurve geben sie nicht nach und man wird abgedrängt - funktioniert aber in echt ja auch nur bei sehr rücksichtsvollen Fahrern. Ich habe dazu eher gemischte Gefühle, einerseits ärgere ich mich schon teilweise über die KI, aber andererseits muss man dazu auch ein wirklich sauberes Überholmanöver hinlegen um vorbeizukommen was das ganze schwieriger macht.
    Ich bin dann auch noch ein Rennen auf der Nordschleife in der GT3 Klasse gefahren und muss sagen, dass hat richtig Laune gemacht. Die KI war sehr konstant - vielleicht etwas langsam in den Kurven aber das könnte auch am Schwierigkeitsgrad liegen (77), kaum jemand auf dem Gras und es wurde von der KI meistens Rücksicht auf mich genommen - Hut ab, für die Nordschleife ist das schon eine ziemliche Leistung.


    Fazit:
    Mit dem bisher gesehenem bin ich sehr zufrieden, bei der KI könnte man sicher noch nachbessern aber das hängt glaube ich sehr von der Fahrzeug und Streckenwahl ab. Die Jungs bemühen sich auf jeden Fall und ich traue mich schon fast zu hoffen, dass wir bis spätestens Ende des Jahres eine richtig gute Sim bekommen.


    Morgen kommt dann der Multiplayer Test. Ich bin gespannt auf eure Erfahrungen.

  • steam saugt es automatisch. wenn nicht google und ab dafür.


    ich habe auch schon öfters gelesen, dass der r8 lms von einem modder team in der mache ist und noch dieses jahr erscheinen soll. es sollen sogar noch weitere gt3 wagen folgen, wenn ich mich recht entsinne z.b. der Lamborghini GT3 sowohl Huracan als auch Gallardo. ach wäre das schön, wenn diese fahrzeuge auch bei iracing und ac erscheinen würden. ebenfalls der bentley und die corvette. :mehearta:

  • Doc magst du kurz zusammen fassen was bei pcars 2 neu sein soll bzw. welche features in 2 hinzukommen?


    um an den betas dann teilnehmen zu können muss man full member sein oder ab welcher stufe hat man zugang?

  • Danke Doc, gleiches hatte ich auch irgendwo vernommen, was den Teil mit dem Offroad-Spaß angeht.


    Hm was soll das bringen, wenn am Ende doch wieder Kompromisse zwischen Simulation und Arcade gemacht werden? Eigene Liveries nur bedingt nutzbar sind und es nur eine "kurze" Nordschleifen Version gibt? ?(


    Andererseits ist die Vielzahl der Wagen und Strecken, das Wetter und der Tageszeitenwechsel ein Feature was seinesgleichen sucht. Die KI ist zwar nicht perfekt, aber besser als in anderen bekannten Rennsimulationen. Das reicht mir persönlich aber nicht aus, um eine Vorfinanzierung in dieser Höhe mitzutragen.

  • patch 5,0


    für pc schon zu laden !


    Project CARS – PC Patch 5.0 – Release notes


    Online
    * Enforce fixed (default) setups – fixed cases where enabling this would still allow players to use custom setups. Enabled the player's custom controller settings to still be used when using fixed setups.
    * Mojave layouts – fixed an issue where, if the host were disqualified, it would force end-of-race for everyone.
    * Fixed an issue with tyre choices being ignored during pit stops.


    Physics & AI
    * Improved AI behaviour in pit lanes to further reduce cars hitting the pit walls when driving out of the garages.
    * Fixed an issue where cars under AI control would struggle to drive correctly on tracks with high banking.
    * Fixed an issue where some car parts that were dislodged during a collision would not be removed when the track is cleared.


    Career
    * Fixed an issue where the maximum amount of contract and invitation emails could be exceeded with DLC installed, resulting in the player not being notified of newly unlocked contract offers and invitational events.


    Controls
    * Fixed a bug on the splash screen where the controller used to press the A Button to start was not selected as the current controller.
    * Logitech G29/G920 – updated default controller map sets for the layouts to be consistent between wheels and across platforms.
    * Logitech G920 – fixed an issue with the gearshift mapping.
    * Removed default assignments for wipers and lights, as this was disabling the wipers/lights turning on automatically when it started raining or got dark.


    Tracks
    * Nürburgring GP, Sprint, Sprint Short – fixed an issue that caused issues for cars pitting in the first pit spot.
    * Nordschleife – fixed an issue that caused cars to get stuck against the pit wall when driving in the pit lane.
    * Nürburgring Sprint Short – fixed a cut track issue at the NGK Chicane.
    * Barcelona GP – fixed cut track issue when entering the pit lane.
    * Watkins Glen – improved overall track performance to address frame rate drops in certain areas.


    Vehicles
    * Aston Martin Vantage GTE – tweaked cockpit exposure to work better with rainy conditions.
    * Aston Martin DBR 1-2 – set the car up so that the steering wheel remains in a static state when the user chooses the ‘hide wheel’ option, so that the user can still read the vital info displayed on the wheel.
    * Aston Martin DBR1 1959 – fixed an issue where the wrong helmet was displayed when using Helmet View, tweaked inertia and roll stiffness to improve collision behaviour.
    * Audi 90 IMSA GTO, Audi R8 V10 plus, Ruf Rt 12R – fixed an issue where the KERS bar would appear on the HUD of these cars, even though they don’t have KERS.
    * BMW 320 Turbo – fixed an issue where the car would start 'wandering' in straight lines after a few laps.
    * Bentley Continental GT3 – updated engine and minimum ride height to match latest; mapped real world balance of performance; updated gearbox ratios to current FIA specifications, putting it more in line with the other GT3 cars.
    * Ford Mustang GT – improve braking power to better match the car's weight.
    * Ginetta G40 – partial fix for front tires overheating if pressure goes over 1.8bar.
    * Historic Lotus Formula cars – improved the Helmet View exposure settings
    * Lotus 98T – fixed an issue with missing bodywork in the cockpit
    * Mercedes C Class DTM – adjusted steering wheel shift lights to better match the engine's power band.
    * Ruf CTR – changed to a more durable brake pad for track use and added an optional brake duct to help control temperatures at slow tracks. GUI & HUD
    * Display correct message when trying to toggle assists when assists are disabled.
    * Fixed an issue with the Leaderboards navigation that prevented the user from changing the vehicle or location.
    * Changed the displayed values for Lateral and Longitudinal weight bias, to make it more intuitive.
    * Fixed an issue with bad Text spacing on the Telemetry screen.
    * Fixed various issues with the HUD gearshift indicator during replays.
    * Fixed an issue where making real time changes to the stability control would display incorrect information.
    * Fixed an issue where the in-game Standings screen ‘Lap time’ was cleared too soon.


    General
    * Fixed an issue where the ‘Sync to Race’ option was unavailable when configuring Weather Progression.
    * Fixed an issue where the Best Driving Line assist appeared in the rear view mirrors.
    * Localisation – added ‘United Arab Emirates’ used by Lykan to non-English language sets.
    * Fixed an issue with Quick Race Weekend, where running Qualifying and Race without a Practice session would cause the Qualifying session rules to not work correctly.
    * Fixed a case where the ‘One more for the road’ achievement would not unlock correctly.
    * Fixed an issue where the player could still toggle driving assists on via buttons, even when driving assists was disabled.
    * Fixed an issue where the external driving camera would clip through the track on steep banking.
    * Fixed an issue with random cloud ‘popping’ in and out of view.
    * Fixed an issue with clouds disappearing when using time acceleration.
    * Fixed a render timing issue that would at times cause a black screen when the processor is under heavy load.
    * Fixed an issue that caused the player’s view to switch from helmet camera to cockpit camera during pit stops.
    * Fixed an issue with Enhanced Mirror, where enabling it could at times cause occasional drop-outs of mirror content


    Oculus Rift
    * Improved support for Oculus Rift rendering to desktop and headset simultaneously.
    * Added command line option -vrfullscreen for use when using second screen, to use whole screen instead of windowed mode.
    * Amended driver head offset when in Oculus Rift mode – defaults to 0.0 but can be set using command line -vreyeoffset amount.
    * Added HUD position editing control keys to the existing HUD editing setup: AD – left/right, WS – up/down, ZE – in/out. (Note that this doesn't save yet between game restarts. We have this working internally now but it missed this patch, so will be coming your way very soon)
    * HUD and Menu system is now located in world and car space instead of attached to the player’s head.
    * Updated to Oculus SDK 0.7.0.0.
    - NOTE - If you experience a black flicker/flash in the right eye view when playing in VR, please ensure that you have VSync enabled.