Beiträge von DOC

    Zitat von Tony Gardner

    We decided to go with a TCR car given our options. We are working with a team, data is currently being gathered and working on licensing as well.


    Sehr geil, bald (wohl nächste Season) wird es bei iRacing eine TCR Serie geben, bin gespannt was sie für ein Auto lizenziert haben.

    Also so wie ich das jetzt gelesen habe geht der untere Teil nach oben, schließt dadurch eine Lücke und dadurch hat man weniger Drag und Downforce. Im Prinzip wie beim früheren F-Duct.


    Also am ende kommt weniger in das Dezember Build als gedacht, auf der einen Seite schade weil die anderen Sachen teils überfällig sind aber auf der anderen Seite auch verständlich weil man es richtig machen möchte.

    Neben dem F3 wird es noch ein weiteres Auto geben, persönlich hatte ich sogar auf mehr gehofft, finde das geht bei iRacing teilweise einfach zu langsam voran, wenn ich das mit den anderen Simulationen vergleiche. Raceroom ist das definitiv überlegen was die Aktualität betrifft, leider aber auch keine wirkliche Alternative.


    Naja, der F3 Wagen wird definitiv gekauft

    Problematisch sehe ich da nur, dass es sich eben um ne Paymod handelt und die sicher nicht jeder kaufen möchte.


    Aber es ist DTM und das für 10€, ich finde das eigentlich super günstig und bei holzi bekommt man es sogar günstiger.

    Also die Mod ist echt cool und macht tierisch Spaß, da muss eigentlich schon was gehen. Auch bei dieser Mod biete ich gerne ein Auto kostenlos zum testen an.

    0.3 Changelog

    - New BMW M6 GT3

    - New Circuit Paul Ricard

    - Introduced Practice Session Multiplayer Mode

    - Introduced 3 Hours and 6 Hours Endurance race weekend

    - New online Special Events with new content and online leaderboard

    - Old offline Special Events (quick races) made available

    - Setup Alignment Caster modification is now possible

    - Setup bumpstop UP range is now in stable offset with wheel rate.

    - Adjustments to the dry tyre model rolling resistance

    - Adjustments to the rain tyre mode rolling resistance

    - Wet and water surface rolling resistance and aero drag adjustments

    - Brake ducts preparation on setup screen. Not yet available

    - Fixed steering ratio right selector issue

    - Fixed values on setup screen

    - Improved trasmission and engine wobble and vibration simulation

    - Improved start assist

    - Improved TC logic

    - TC logic simulation now takes into account engine and drivetrain vibration and tries to protect system malfunction.

    - Improved pitlane limiter function.

    - Pitlane limiter only available in 1st gear, disengages if 2nd gear selected.

    - Ram-Air simulation for normal aspirated engines.

    - Improvements on Lamborghini Huracán steering geometry

    - Improvements and adjustments on all preset setups

    - Introducing dirt buildup on cars (step 1)

    - Fixed Bentley ABS same value 2

    - Fixed Bentley Continental display issues with speed limiter

    - Fixed gamepad deadzone forced in UE4

    - Fixed z-fighting problem in replays

    - Added Pixel Density setting in Video options for VR:

    Pixel Density requires Resolution Scale to be set to 100

    removing external workarounds (e.g. modified engine.ini) recommended

    - Nameplates with text scaling in screen space, and settings in nameplateSettings.json:

    textMinSizePerc: to make the text size bigger/smaller

    minVisibleSizePerc: to make it disappear sooner/later

    - Added Replay tyre compounds, track lights and car dirt status

    - New audio device selector in audio options

    - Improved spatialization for tyres sound and all related effects

    - Reworked logic for skid and scrub sound effects

    - Tweaked dirtiness volume related to its level

    - Tweaked distance attenuation for exterior sounds

    - Radio comms resource usage optimization (loading audio on demand)

    - Events poliphony optimization

    - Fix missing exterior engine in some rare cases with chase camera

    - Minor audio fixes

    - Performance optimizations in the game thread

    - Mouse not interfering with D-Pad \ Keyboard menu navigation anymore

    - Added new menu page Driver Profile (only Rating section available at the moment)

    - Fixed drivers without helmet in VR

    Würde dir entweder Assetto Corsa oder Project CARS 2 empfehlen. Kommt dann aber drauf an was du eher möchtest, Project Cars bietet dir insgesamt mehr aber es ist für mich keine vollwertige Simulation wobei das ja nicht unbedingt sein muss, jeder wie er möchte.

    Assetto Corsa ist Simulation und man erweitert das Spiel durch Mods (von anderen Racern erstellte Autos und Strecken).


    R3E finde ich nicht so gelungen. Wenn du die Kohle hast dann bist du bei iRacing sicherlich nicht verkehrt.