So hab meine Controls hinbekommen. Es macht schon Laune und die Autos fahren sich auch sehr schön. Hat sicherlich ne Menge Potenzial.
VR ist bis jetzt aber broken. Das ist zum jetzigen Zeitpunkt unfahrbar.
So hab meine Controls hinbekommen. Es macht schon Laune und die Autos fahren sich auch sehr schön. Hat sicherlich ne Menge Potenzial.
VR ist bis jetzt aber broken. Das ist zum jetzigen Zeitpunkt unfahrbar.
Bin jetzt mal 2-3 Rennen gefahren und scheiße... machen die Spaß!
Das Einzige bei dem ich noch Probleme habe ist wirklich die Sicht aus dem Wagen raus... Oder mein Bildschirm ist einfach zu weit weg, wer weiß...
Kannst ja das FOV oder die Kamera auch anpassen
Kannst ja das FOV oder die Kamera auch anpassen
Jop, das hat sehr geholfen, danke
... und ja, der Bildschirm musste auch näher
https://gyazo.com/7e98ca3b862a550bfdd7e79d4d6b2774
Erster VR Patch ist draußen - dann mal rann an den heißen Schinken
So ich hab gestern abend mal eine Runde VR gedreht. Ich habe noch ein Problem. Und zwar sehe ich das HUD doppelt. Einmal in der größe und Entfernung wie ich es einstelle und verschiebe und einmal total nah direkt vor der Linse. Mit HUD ist das unfahrbar. Jemand vllt einen Tipp?
Als ich das HUD ausgestellt hatte, ging es dann. Bis jetzt muss ich aber sagen, dass es nicht so flüssig läuft wie beispielsweise Raceroom ( was ich VR technisch super finde ) und auch das normale AC.
Wir sind aber ja noch am Anfang der Geschichte von ACC
Ist VR in Rennspielen eigentlich sehr geil zu fahren? Ich hab generell in ACC gerade nur das Problem, dass ich seitlich trotz hoher FOV relativ wenig sehe. Mit VR miss man da ja nur mal den Kopf drehen
Gibt nix geileres. Macht wirklich unglaublich spaß.
0.3 Changelog
- New BMW M6 GT3
- New Circuit Paul Ricard
- Introduced Practice Session Multiplayer Mode
- Introduced 3 Hours and 6 Hours Endurance race weekend
- New online Special Events with new content and online leaderboard
- Old offline Special Events (quick races) made available
- Setup Alignment Caster modification is now possible
- Setup bumpstop UP range is now in stable offset with wheel rate.
- Adjustments to the dry tyre model rolling resistance
- Adjustments to the rain tyre mode rolling resistance
- Wet and water surface rolling resistance and aero drag adjustments
- Brake ducts preparation on setup screen. Not yet available
- Fixed steering ratio right selector issue
- Fixed values on setup screen
- Improved trasmission and engine wobble and vibration simulation
- Improved start assist
- Improved TC logic
- TC logic simulation now takes into account engine and drivetrain vibration and tries to protect system malfunction.
- Improved pitlane limiter function.
- Pitlane limiter only available in 1st gear, disengages if 2nd gear selected.
- Ram-Air simulation for normal aspirated engines.
- Improvements on Lamborghini Huracán steering geometry
- Improvements and adjustments on all preset setups
- Introducing dirt buildup on cars (step 1)
- Fixed Bentley ABS same value 2
- Fixed Bentley Continental display issues with speed limiter
- Fixed gamepad deadzone forced in UE4
- Fixed z-fighting problem in replays
- Added Pixel Density setting in Video options for VR:
Pixel Density requires Resolution Scale to be set to 100
removing external workarounds (e.g. modified engine.ini) recommended
- Nameplates with text scaling in screen space, and settings in nameplateSettings.json:
textMinSizePerc: to make the text size bigger/smaller
minVisibleSizePerc: to make it disappear sooner/later
- Added Replay tyre compounds, track lights and car dirt status
- New audio device selector in audio options
- Improved spatialization for tyres sound and all related effects
- Reworked logic for skid and scrub sound effects
- Tweaked dirtiness volume related to its level
- Tweaked distance attenuation for exterior sounds
- Radio comms resource usage optimization (loading audio on demand)
- Events poliphony optimization
- Fix missing exterior engine in some rare cases with chase camera
- Minor audio fixes
- Performance optimizations in the game thread
- Mouse not interfering with D-Pad \ Keyboard menu navigation anymore
- Added new menu page Driver Profile (only Rating section available at the moment)
- Fixed drivers without helmet in VR
Alles anzeigen0.3 Changelog
- New BMW M6 GT3
- New Circuit Paul Ricard
- Introduced Practice Session Multiplayer Mode
- Introduced 3 Hours and 6 Hours Endurance race weekend
- New online Special Events with new content and online leaderboard
- Old offline Special Events (quick races) made available
- Setup Alignment Caster modification is now possible
- Setup bumpstop UP range is now in stable offset with wheel rate.
- Adjustments to the dry tyre model rolling resistance
- Adjustments to the rain tyre mode rolling resistance
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- Fixed steering ratio right selector issue
- Fixed values on setup screen
- Improved trasmission and engine wobble and vibration simulation
- Improved start assist
- Improved TC logic
- TC logic simulation now takes into account engine and drivetrain vibration and tries to protect system malfunction.
- Improved pitlane limiter function.
- Pitlane limiter only available in 1st gear, disengages if 2nd gear selected.
- Ram-Air simulation for normal aspirated engines.
- Improvements on Lamborghini Huracán steering geometry
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- Added Pixel Density setting in Video options for VR:
Pixel Density requires Resolution Scale to be set to 100
removing external workarounds (e.g. modified engine.ini) recommended
- Nameplates with text scaling in screen space, and settings in nameplateSettings.json:
textMinSizePerc: to make the text size bigger/smaller
minVisibleSizePerc: to make it disappear sooner/later
- Added Replay tyre compounds, track lights and car dirt status
- New audio device selector in audio options
- Improved spatialization for tyres sound and all related effects
- Reworked logic for skid and scrub sound effects
- Tweaked dirtiness volume related to its level
- Tweaked distance attenuation for exterior sounds
- Radio comms resource usage optimization (loading audio on demand)
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- Fix missing exterior engine in some rare cases with chase camera
- Minor audio fixes
- Performance optimizations in the game thread
- Mouse not interfering with D-Pad \ Keyboard menu navigation anymore
- Added new menu page Driver Profile (only Rating section available at the moment)
- Fixed drivers without helmet in VR
Kann leider erst Samstag ne Runde drehen
Wie fährt sich der BMW so? Ruhig wie der Bentley oder angriffslustig wie der Huracan?
Ist der Multiplayer stabil?
Release: 29.05.2019
Weiß einer ob der Release-Termin für alle Plattformen ist? Hab da online nichts zu gefunden
Nur PC, erst später werden PS4 und Xbox One folgen. Einen Termin für die Konsolen gibt es daher noch nicht.
Trotzdem danke
ACC ist ab heute auf Version 1.0
Patchnotes: https://www.assettocorsa.net/f…hes-today-on-steam.57192/
wirklich, wirklich sehr gut geworden!
Top Game
Die 1.0 hat mich jetzt auch sehr positiv überrascht.
Sound sowohl im Auto als auch in den Replays ist der oberhammer (besonders beim Grello und der Lexus gefallen mir sehr!)
Allerdings habe ich noch nicht die Performance in VR komplett geprüft. Im Rennen hatte ich stehts Probleme mit den FPS, trotz 16GB RAM, GTX1070 und i5 7600K auf 4,5Ghz....Das nervte dann schon etwas
Ich hab da bis jetzt keine Probleme
Allerdings auch 8700k und RTX2070