1.4.3
- Fixed locked brakes during pitstops
- Weather colors now use colorCurves.ini HDR_OFF_MULT when PP effects are off to avoid super bright fog/clouds
- Fixed shadowmaps in showroom
- Fixed Lamborghini Gallardo S3 automatic gearbox and clutch
- Revisited p4-5/2011
- Fixed blurred rear rims on Lotus 72D
- Tiny improvent on materials of BMW M3 GT2, BMW Z4 GT3, Ferrari 458 GT2, Ferrari 599XXEVO, Alfa Romeo Mito QV, Alfa Romeo 155 DTM, Corvette C7R, McLaren 650 GT3
- acServerManager : added model shortcut panel
- ksEditor : improved node grid tool
- ksEditor : fixed control focus while moving camera
Assetto Corsa Informationsthread
-
-
http://www.assettocorsa.net/2015-and-beyond/
Richtig gute news! Freu mich auf 2016 und den neuen content, den Kunos bringen wird
edit: TLDR ausm reddit
1.5 brings single player pits stops and fine tuning and free
content includes: Corvette C7 Stingray 2015 and Ford Mustang 2015 +
surprise!Tracks in development: Laser Scanned Redbull Ring (A1 Ring), Historic Monza (full 10km and junior) and Historic Silverstone
Older Konus tracks will be renewed and brought up to current standard
New Licences: Maserati, Redbull (for the ring), Praga Cars
New Car list is below, not complete yet, they expect more than 42 cars to be made over the year.
Audi: 2016 R8 Ultra, R18 E-Tron, TT VLN 2014, TT CUP 2015, A1 S1, Sport quattro S1 E2 and TT 2015
Toyota: Celica, Supra, AE86 and TS040 Hybrid
Nissan: GT-R 34 Skyline and 350Z Nismo 2015
McLaren: 570LS and P1 GTR
Maserati: 250F (maybe)
Praga: R1R
Alfa Romeo and Ferrari: Coming, but no details yet
-
Externer Inhalt www.youtube.comInhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
-
Externer Inhalt www.youtube.comInhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
Release für PS4 und XOne ist wohl am 22.April
-
Ich hoffe für Kunos, dass der Konsolenrelease gut läuft.
Wenn man ehrlich ist, ist das einzige (aber eigentlich auch das wichtigste) was AC auszeichnet, die Fahrphysik. Der Rest kann mit der Konkurrenz noch nicht mithalten - Fahrzeugumfang, Wettersystem, Karriere, etc.Ferrari FXX K und 488 fürs Dreampack 4 confirmed, würd ich sagen Stingray und Mustang gibts kostenlos für PCler, noch vor Konsolenrelease.
Weiß jemand ob die neue UI auch für den PC kommt? Is zwar sehr auf Konsole ausgelegt, aber alle mal besser als das was wir jetzt haben
-
Da haben die bei dem Wagen doch glatt ein Stück vom Heckflügel vergessen, hoffentlich wird das noch nachgepatched bis release
-
Da haben die bei dem Wagen doch glatt ein Stück vom Heckflügel vergessen, hoffentlich wird das noch nachgepatched bis release
ja sieht wirklich komisch aus aber die werden schon wissen was sie machen.
Neue UI auf Konsole
Externer Inhalt www.youtube.comInhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt. -
Assetto Corsa und die DLCs sind bis zum 12.02.2016 bei Steam im Angebot! -30%
AC = 27,99,-
DP1 = 6,99,-
DP2 = 5,59,-
DP3 = 5,59,-
---------------
---------------Paket: AC + DP1+2+3 = 38,49,-
Wer eines der Dreampacks nicht hat, sollte denk ich auf jeden Fall zuschlagen
-
-
-
-
1.5
- New Abarth 595esseesse and S1, S2 upgrades
- New Ford Mustang GT 2015
- New Corvette C7 Stingray
- New Black Cat County track
- Nurburgring gp circuit updated
- Nurburgring gp circuit now with 4 layouts
- Silverstone circuit updated
- Monza circuit updated
- Spa circuit updated
- Nurburgring Nordschleife circuit updated
- Nurburgring Nordschleife endurance cup layout added
- Mugello circuit updated
- Magione circuit updated
- Imola circuit updated
- Drift circuit updated
- Vallelunga circuit updated
- Vallelunga classic layout added
- Vallelunga circuit (all layouts) now has 24 car slots
- Activated time progression in Multiplayer
- All cars updated to Tyre Model 7
- Pitstop are now available in single player races
- Damage is now visible in Multiplayer mode for remote cars
- Launcher: steam overlay support disabled due to stability issues
- Launcher: re-instated multi-process mode for CEF due to stability issues
- Launcher: changes to memory usage policy, more aggressive memory releasing thresholds
- Fixed Lamborghini Miura gearbox damage
- Updated drivetrain upshift and downshift timings for all cars
- F6 inside cameras use internal sounds
- Free camera now honours distance multiplier for sound attenuation
- Of all Drivable cameras only Cockpit uses internal sounds
- Transmission sound can have its own volume (by default it shares engine volume, otherwise it uses the TRANSMISSION value set in audio.ini)
- Gearshift sound shares engine volume
- Backfire sound shares engine volume
- Fixed car sound when bottoming out
- Realtime app shows lapped guys (blue) and lapping guys (green)
- Fixed FuelLapEvaluation function
- Fixed fuel consumption on turbo engines
- Fixed inconsistency on UI tech specs
- Modding : added FormCamera functionality to associate internal/external soundset
- Modding : added console commands "observeLights" and "observeFlames" (work as observeDigital); EDIT_MODE is deprecated
- Modding : added Digital Instrument KERS_CHARGE (percentage)
- Modding : added Digital Instrument TOTAL_LAPS (if session is not race then "---")
- Modding : added Digital Instrument CURRENT_LAP
- Modding : added Digital Instrument EST_LAPS (if est is less than 0 then "--.-")
- Modding : added Digital Instrument AMBIENT_TEMP
- Modding : added Digital Instrument FUEL_CONS (UNITS: MPG_UK, MPG_US, L100 or "Kms per Liter" if missing)
- Modding : added Digital Instrument PLACE_HOLDER to avoid fixed digits on texture (use TEXT)
- Modding : added ON_BOARD_LOOKBACK_OFFSET in car.ini
- All tyres now use V7 with brand new heating values (beta: except Exos F1 tyres yet)
- All tyres now use V7 with brand new falloff level and speed (beta: except Exos F1 tyres yet)
- Changed all tyres flex and pressure relation.
- Changed all tyres footprint and pressure relation
- Modified global aero efficiency with yaw angle. Works on all cars
- Added new aero.ini version=3 with new YAW_CL_GAIN values that can stall wings depending on yaw angle
- Yaw angle stalling wings and diffusers for GT2/GT3 cars and Mercedes C9 and Lotus 98T
- All GT2/GT3 cars now have minimum height 55mm
- 200,400,500,1000,2000 meters drag circuits now available
- Modding : ksPreviewBuilder added to sdk/dev folder
- Python Interface:
- initFont(fontfamily, italic, bold)
- setCustomFont(fontfamily, italic, bold)
- getCameraMode()
- setCameraMode(acsys.CM)
- getCameraCarCount(carId)
- setCameraCar(F6 camera index, carId)
- focusCar(carId)
- getFocusedCar()
- getServerName()
- getServerIP()
- getServerHttpPort()
- getServerSlotsCount()
- isCarInPitline(carId)
- isCarInPit(carId)
- isConnected(carId)
- getCarBallast(carId)
- getCarState(carId)
- eKersCharge
- eKersInput
- totally revamped backfire system (will not break mods)
- added new F1 "dash camera" and "Chase camera #2"
- CameraManager : fixed issue globalCameraIndex
- Fixed Camera selection on Replay Interface
- Fixed CameraApp to reflect Dash and Chase changes
- Fixed Camera system messages
- Fixed Random camera wrong cameras + message
- added CameraOnBoard offset to avoid car parts on view
- added new driver model with lod
- added Fuel Lut to solve issues with several cars gauges
- SharedMemory : added new members
- SPageFilePhysics
float turboBoost = 0;
float ballast = 0;
float airDensity = 0;
- SPageFileGraphic
int isInPitLine = 0;
float surfaceGrip = 0;
- SPageFileStatic
float maxTurboBoost = 0;
float airTemp = 0;
float roadTemp = 0;
bool penaltiesEnabled = false;
float aidFuelRate = 0;
float aidTireRate = 0;
float aidMechanicalDamage = 0;
bool aidAllowTyreBlankets = false;
float aidStability = 0;
bool aidAutoClutch = false;
bool aidAutoBlip = false;
- fixed several cars still featuring dashboard "floating" digits
- fixed car scraping volume
- added first implementation of Force Feedback Post Processing (docs in cfg/ff_post_process.ini)
- improved camber calculations
- improved tyre heating on low friction surfaces (grass,sand etc)
- added new "Tyres" app
- Server lap counters and lap times are now 16 bit unsigned ints allowing super long sessions/races
- Ford GT40 fuel tank position fixed
- revamp of all digital displays and script
- revamp of analogue gauges
- Lamborghini Huracan GT3 3D model tweaks
- Lotus Exige S model tweaks
- Various LOD fixes across the entire vehicle content
- BMW M3 GT2 3D model tweaks
- Roof on the LaFerrari is now customizeable
- Emissive values tweaked on some cars to improve visibility with PP off
- Various skin issues fixed
- PP preset improvements
- Improved AI behavior in traffic -
All cars updated to Tyre Model 7 - das merkt man gewaltig
Stevo und ich haben die letzten paar Tage Huracan und Mercedes AMG GT3 in Le Castellet getestet und eben gerade nochmal mit 1.5 und Tyre Model 7...
Wie Tag und Nacht das ganze - echt arg
Was sagt ihr ?
-
Ich habe es noch nicht getestet.
Wie bemerkt sich der Unterschied denn und eine ganz wichtige Frage : steigen die Temps auch mal in den Mediums? -
Alles anders, ich hab das Setup für den AMG komplett umbauen können, der hatte vor 1.5 so viel Grip am Heck gehabt, unmöglich schnell damit zu fahren für mich, ich wußte echt nicht wie ich noch mehr Grip wegnehmen kann damit der Küble halbwegs a Kurve fährt - nach 1.5 war alles umgekehrt, massiges übersteuern - loses Heck - Freude
Selbiges gilt auch für den Lambo den Stevo gefahren ist.Und ja die Reifen wurden definitiv wärmer
-
1.5.1
- Fixed wrong export on Spa
1.5.2
- Fixed car reset to pits in wrong way happening even with penalities off
- Fixed crash on 32bit version when using TyreApp
- Fixed track map for Nordschleife Endurance Cup
- Possible fix for audio related crash in Brands Hatch and Silverstone -
1.5.3
- Fixed Barcelona requiring wrong DLC to start
- Lotus Evora S and S2 model and digital script updated
- Lotus Evora GTE and GTE Carbon model and digital script updated
- Ferrari 458GT2 model, lights and digital script updated
- BMW M4 dash light tweaked
- Abarth 595 (stock, S1, S2) dash light tweaked
- added template 2016_driver in dev
- added old driver model in sdk/dev/content/old_v1.4_driver -
1.5.4
- Fixed motion blur on F6 cameras
- Added support for fahrenheit readings in Tyres App. (set system/cfg/tyres_app.ini [OPTIONS] USE_FAHRENHEIT=1)
- Fixed Corvette C7 Stingray Throttle response and Engine output on low revs
- Some Balance of Performance for Ferrari 458 GT2, more might needed
- BMW GT2 and C7R now have Traction control available with different levels as the 458 GT2. Obviously can be disabled by server.
- Steering geometry improved for drift cars as well some small details here and there.
- Fixed Ferrari LaFerrari and McLaren P1 Kers exceeding engine revlimiter
- slick tyre texture bug fixed on various racing cars
- low-res skin previews fixed -
1.5.5
- MODDING: BRAKE_POWER_MULT setup option is now correctly expressed in % and can be used for modded content
- Fixed typo on Lotus 98T soft compound slipangle value
- Fixed Lotus 98T engine limiter sound for higher rev limiter than default
- Fixed bad naming on Lotus Exos S1 medium and hard heat curves
- Modified Drift cars steering lock.
- Bugfixing and optimization on Imola, Silverstone, Vallelunga, Spa, Black Cat County circuits
- Improved smoothness of AI driving style
- Improved collisions in multiplayer
- Improved AI fuel planning strategies
- Fixed tatuusfa1 at vallelunga hardcoded achievement
- Added bonnet and bumper internal/external sound switch on Volume App -
ich muss sagen das Update ist klasse. Vorallem die Reifen- und Aero-Updates sind besonders gelungen wie ich finde. Die Autos fühlen sich ganz anders/besser an und haben viel mehr Grip bis zum Grenzbereich. Macht richtig Spaß
Die Nordschleife fährt sich im GT3 R8 soo anders, die Bremspunkte und Geschwindigkeiten sind alle verschoben. Fühlt sich für mich sehr authentisch an, auch wenn ich noch kein GT3 Fahrzeug bewegt hab, so stell ichs mir vor, oder zumindest näher an der Realität als zuvor.